Tocmai ai fost promovat în poziția de manager?

Tocmai ai fost promovat pe o poziție de manager? Felicitări! Înainte de a te lăsa dus de valul entuziasmului, ține minte că managerii proaspăt numiți sunt mai curând disprețuiți decât venerați.

Majoritatea liderilor noi moștenesc sentimentele create de predecesori sau de alți manageri mai puțin competenți din organizație. Cu toate acestea esti în poziția de a schimba aceste atitudini și păreri preconcepute despre manageri, luând în considerare următoarele recomandări:

Fii credibil

Este foarte dificil să-i faci pe alții să te urmeze dacă nu ești credibil. Credibilitatea nu o câștigi peste noapte, dar cu siguranță o poți distruge în câteva minute. Cuvintele și acțiunile tale au un impact direct asupra modului în care te percep membri echipei în fiecare zi. Conștientizează-ți fiecare acțiune.

Condu prin exemplu

Comportă-te așa cum îți dorești să se comporte fiecare om din echipă, dar nu uita că rolul tău diferă de cel al oamenilor din subordine.

Înconjoară-te de oameni potriviți

Angajează oameni potriviți cu poziția, dezvoltă-le competențele și, dacă apare oportunitatea, angajează oameni mai buni decât tine. Fii pregătit pentru oamenii noi astfel încât să se integreze repede în organizație.

Focus pe punctele tari

Slăbiciunile pot fi mai vizibile, dar dezvoltă punctele tari. Identifică unul, două puncte tari la fiecare angajat și ajută-i să devină tipul de angajați de care ești conștient că poate fi.

Elimină rateurile repede

Oricât de bun intervievator ești se mai întâmplă să angajezi un om nepotrivit. Acționează rapid pentru a nu afecta întreaga echipă de efectele unei recrutări nereușite.

Cultivă succesul celorlalți

Pentru a reuși ca manager trebuie să schimbi focusul de la ”eu” la ”noi”. Succesul tău va fi măsurat de abilitatea ta de a crea și menține o echipă motivată, capabilă să dea totul pentru a avea succes.

Gestioneză performanța

Oameni vor și au nevoie de feedback pentru a-și imbunătăți performanța. Nu fi managerul de care se plânge toată lumea. Oferă-le oamenilor feedback și fii pregătit să le evaluezi performanța la timp.

Fii respectuos

Una din cele mai sigure modalități de ați pierde credibilitatea și încrederea echipei este să fii lipsit de respect. Indiferent de situație, acționează și comportă-te cu oamenii așa cum ți-ai dori și tu să fii tratat.

Stăpânește arta de a influența

Ca manager, de foarte multe ori ești pus în situația de a le cere oamenilor să execute anumite sarcini. Fii specific în cerințe și adu-le la cunoștință că este în interesul lor să se conformeze. În felul acesta ai mari șanse ca oamenii să te asculte.

Câștigă respectul echipei

Ca ființe umane, avem o tendință naturală de a dori să fim iubiți. Dar ce se întâmplă atunci când dorința de a fi iubit interferează cu capacitatea de a conduce? Managerii buni recunosc că este mult mai important  să fie respectați de oamenii lor decât să fie adorați. Ei iau deciziile cele mai dure, necesare  pentru a asigura viitorul celor din subordine, cât și a organizației.

Ți s-a acordat un titlu, un birou dacă ești norocos și o direcție. Dai niște ordine ici și colo, apoi te relaxezi până dai următoarele directive. Bineînțeles că toată lumea îți va executa ordinele întocmai, doar tu ești șeful!  Dacă așa ar sta lucrurile, toată lumea ar dori să fie manager.

Fii tipul de manager cu care oricine își dorește să lucreze!

Autor: Claudiu Florea