Schimbarea este noua normalitate

Afacerile devin din ce în ce mai complexe și, conform studiilor recente, mai puțin de jumătate din manageri, la nivel global, simt că organizațiile lor sunt capabile și pregătite să facă față complexității cu care se confruntă. Ca să nu mai vorbim de nivelul cu care se așteaptă să se confrunte în viitor.

Multe industrii au câtiva ani dificili cu recesiune, creșterea concurenței, schimbarea comportamentului consumatorului, schimbarea rapidă a tehnologiilor și a apariției unor modele de afaceri perturbatoare.

De ce este nevoie pentru a răspunde acestor provocări?

Adevărata transformare începe cu o înțelegere profundă a gravității problemei.

Există încă manageri care așteaptă ca lucrurile să revină la “normal”. Nu se va întâmpla asta.  Continua schimbare este noua normalitate. Succesul cere acum nu doar să-ți faci treaba mai bine ci și să ai capacitatea de a face acest lucru diferit.

Dacă nu recunoști gravitatea problemei, este ușor să te amăgești că faci progrese, atunci când de fapt nu faci sau să te convingi că tot ce trebuie să faci este să aștepti ca economia să-și revină, iar compania își va reveni și ea.

Transformarea necesită o abordare din exteriorul organizației spre interior. Accentul ar trebui să fie pus, în primul rând, pe identificarea oportunităților de creștere.  Apoi companiile trebuie să determine care dintre abilitățile lor pot fi folosite pentru a profita de aceste oportunități, ce noi abilități au nevoie pentru a crea și ce abilități există pe piață care pot fi achizitionate sau obținute printr-un parteneriat.

De ce unele companii profită de orice schimbare produsă în piață în timp ce altele se luptă chiar și cu cea mai mică modificare internă? Motivele sunt diferite pentru fiecare organizație dar întrebarea merită adresată în special în lumina faptului că ritmul schimbărilor este la cea mai rapidă rată înregistrată în istorie.

Acțiunile care susțin o organizație să devină pregătită pentru schimbare includ pregătirea personalului îmbunătățirea sistemelor și a proceselor în scopul de a conștientiza schimbarea, reactia la schimbare și mecanismele schimbării – toate acestea, utilizate concertat, permit companiei să inițieze eficient și să răspundă la schimbare în mod continuu.

Organizatiile și oamenii din cadrul acestora trebuie constant să se re-inventeze pentru a rămâne competitive. Sustinerea succesului depinde de capacitatea unei organizații de a se adapta la un mediu în schimbare.

Tu ești pregătit să faci față noilor realități?

Autor: Claudiu Florea