Management networking

Saptamana trecuta a avut loc la Iasi unul din cele mai mari evenimente de networking de business din Romania. Organizat la nivel national in patru orase, evenimentul a adunat specialisti in management, public speaking si antreprenori de success din toata tara care au impartasit din experianta lor participantilor la eveniment.

Fiind implicat atat ca partener cat si ca speaker in acest proiect, am fost intrebat de un prieten ce m-a determinat sa aloc timp unor astfel de evenimente. Asa mi-a venit in minte tema prezentului articol si am decis sa abordez tema networking-ului in management, mai ales ca, de ceva timp, impreuna cu unul din partenerii mei avem o dezbatere cu privire la rolul networkingului in management.

La extreme sunt  doua teorii cu privire la rolul networking-ului in management. Una afirma ca networking-ul este absolut obligatoriu pentru dezvolatrea echilibrata a unui manager si pentru succesul afacerilor conduse de acesta. O alta teorie considera ca rolul networking-ului este oarecum exacerbat si ca de cele mai multe ori este o pierdere de timp din perspectiva business-ului si mai degraba o modalitate de relaxare si incarcare a bateriilor pentru managerii care agreaza acest tip de socializare.

Din capul locului recunosc ca eu am trecut, pe masura  ce am avansat in cariera mea de manager ca si consultant in management prin ambele extreme. La inceput fiind in capcana unei paradigme sociale care spune ca nu conteaza ce stii sa faci ci doar pe cine cunosti, eram avid dupa evenimente de networking sperand ca acolo voi cunoaste oameni care ar putea avea solutii la problemele de management pe care le aveam.  Ulterior, dezamagit fiind poate si de rezultatele participarilor mele la tot felul de intalniri cu oameni din mediul de afaceri, am cazut in cealalta extrema considerand ca acest tip de evenimente erau pura pierdere de timp. Acest lucru se intampla intr-un moment in care afacerea pe care o conduceam era in plin avand si costul de oportunitate pentru participarea la astfel de evenimente era destul de mare, trebuind sa aloc timp in detrimentul altor activitati cu rezultate mult mai concrete.

In cele din urma am ajuns sa consider ca participarea la evenimente de networking cu oameni din mediul de afaceri este de dorit daca vrei sa te mentii la un nivel constant bun de performanta manageriala. Nu mai consider absolut necesar acest lucru pentru bunul mers al afacerilor pe care le conduc, ci mai degraba consider ca networking-ul are un rol igienic pentru mentinerea performatelor manageriale la un nivel ridicat. Spun acest lucru deoarece participarea la astfel de evenimente te poata ajuta sa:

-          intelegi la ce nivel te afli cu practicile si cunostintele de management fata de alti manageri din piata ;

-           iti clarifici anumite concepte prin discutii si dezbateri cu profesionisti preocupati de aceleasi lucruri;

-          inveti din experienta si cunostiintele altora;

-          gasesti raspunsuri la problemele care te framanta si carora, fiind blocat in rutina de zi cu zi, nu ai reusit sa le dai inca de capat;

-           gasesti lead-uri pentru noi oportunitati de afaceri sau solutii de imbunatatire a practicilor de management;

-          iesi din rutina de zi cu zi si sa iti rezervi timp pentru a te gandi, intr-un cadru propice, la provocarile de management pe care le-ai intalnit in ultimul timp;

-          sa intalnesti oameni interesanti care iti pot influenta performantele manageriale, constienti fiind ca managementul este o stiinta sociala si ca in definitiv rezultatele de management sunt indisolubil legate de relatiile pe care le ai cu oamenii cu care interactionezi la nivel profesional.

Prin urmare cred ca networking-ul are un rol igienic in activitatea de management si va recomand sa-l practicati in mod constant, fara insa a avea asteptari exacerbate ca un astfel de demers va va rezolve toate problemele cu care va confruntati. Acest tip de demers trebuie incadrat in mod echilibrat si rational, la concurenta cu alte actiuni de management pe care le desfasurati in activitatea de zi cu zi.