Cu ce constrângeri se confruntă un manager

Există un motiv pentru care majoritatea organizațiilor nu produc rezultatele pe care sunt capabile să le producă. Din același motiv companiile se blochează, stagnează și uneori chiar dispar. Este de datoria managerului să confrunte această stare de fapt cu scopul de a duce organizația mai departe pentru a alimenta creșterea și pentru a-i asigura supraviețuirea.

Inamicii sunt constrângerile
Majoritatea oamenilor vor să facă treabă bună. Vor să reușească, dar se lovesc de constrângeri naturale.

Constrângeri legate de timp
Unele rezultate pot fi obținute doar atunci când li se oferă mai mult timp. Este de datoria managerului de a proteja timpul oamenilor pe care îi coordonează pentru a se asigura că aceștia pot dedica acest timp pentru a face ce este de făcut. Este, de asemenea, datoria managerului să aloce proiectele și inițiativele astfel încât să ofere indeajuns de mult timp.
Putem vedea acest lucru în managementul vânzărilor mai tot timpul. Managerul de vânzări servește organizația de vânzări în primul rând, participând la prea multe întâlniri, furnizând foarte multe rapoarte și făcând foarte multă prognoză. Acest timp ar fi mult mai eficient petrecut cu forța de vânzări, care produce rezultate și generează venituri.

Constrângeri legate de bani
Cel mai probabil puteți obține orice rezultate doriți. Dacă doriți să vă dublați afacerea într-un an probabil că veți reuși, cu condiția să aveți banii necesari dezvoltării.
Unele inițiative eșuează nu pentru că ideea este greșită sau pentru că oamenii nu sunt în stare să o pună în aplicare. Eșuează pentru că nu le sunt alocate resurse suficiente. Pentru majoritatea companiilor nu există întotdeauna suficienți bani pentru a dezvolta toate proiectele pe care și le propun. Banii, sau mai curând lipsa lor, sunt o constrângere reală.
Este responsabilitatea managerului să se asigure că resursele financiare sunt alocate celor mai profitabile inițiative. De cele mai multe ori asta înseamnă că managerul trebuie să decidă cum gestionează constângerile financiare astfel încât să obțină rezultatele asumate.
Timpul și banii sunt constrângerile cele mai ușor de gestionat. Sunt ușor de identificat și mai ales, ușor de depășit. Există și alte constrângeri, care sunt mult mai dificil de gestionat de către un manager.

Constrângeri legate de procese
Uneori clienții doresc ceva ce nu le puteți oferi fără a schimba radical modul în care faceți lucrurile. Constrângerea este că oamenii tăi acționează în limitele pe care le-ai configurat pentru ei și intră în conflict cu nevoile clientului. Sunt constrânși de procesele și sistemele implementate în organizația ta. Dacă oamenii tăi nu au competența să modifice procesele și sistemele, atunci este de datoria ta ca manager să lucrezi cu ei pentru a dezvolta noi procese și sisteme să elimine constrângerile care vin în conflict cu nevoile clientului.

Constrângeri legate de comportamente
Alteori inițiativele se blochează pentru că nu există consens în echipă din cauză că nu toți membrii echipei aderă la idee și astfel se lucrează cu viteze diferite. De cele mai multe ori persoana care încetinește progresul nu știe cum să facă un anumit lucru sau dacă-l face, perturbă capacitatea echipei de a produce rezultatul dorit. Un manager profesionist corectează aceste lacune și ajută la crearea consensului către viziunea proiectului, eliminând constrângerile, în special atunci când există disensiuni în echipă.
De cele mai multe ori managerii instruiți au capacitatea de a face față constrângerilor. Cu cât mai mare și mai provocatoare este constrângerea, cu atât mai mult este responsabilitatea liderului de a-i face față el însuși. El este cel responsabil să conducă, iar deciziile care produc schimbări aparțin și sunt asumate de către manager.
Tu cum faci față constrângerilor? Reușești să iei decizii astfel încât să eviți perturbările și să creezi premisele pentru îndeplinirea obiectivelor?

Autor: Claudiu Florea