Cronica unui eveniment pentru afaceri

Săptămâna trecută a avut loc la Iaşi un eveniment de business care a adunat peste o mie de participanţi, eveniment peste care nu aş putea trece fără să sintetizez câteva păreri proprii, datorită impactului pe care cred că l-a avut asupra mediului de afaceri local.

Trecând peste aspectele organizatorice m-aş referi în special la consistenţa evenimentului din punctul de vedere al participării publicului şi în mod special a calităţii speaker-ilor invitaţi. În primul rând, participarea masivă arată că este nevoie de astfel de evenimente şi că mediul de afaceri este în continuă căutare de soluţii şi răspunsuri la situaţiile cu care se confruntă în activitatea de zi cu zi.

Am observat printre participanţi o mare masă de antreprenori sau manageri tineri care şi-au luat doza de energie şi încredere pentru a se lupta mai departe cu mediul de business haotic în care activăm. Am văzut companii importante care au investit în pregătirea angajaţilor. Am văzut oameni care doreau să respire acelaşi aer şi să fie inspiraţi de personalităţile din domeniu participante la eveniment. Cred că această categorie de participanţi a fost cea mai câştigată împreună cu cei avizi de concepte, idei şi perspective noi pentru că a fost o cavalcadă de personalităţi din afacerile locale şi unii dintre cei mai buni speakeri din România care au prezentat o multitudine de concepte, trăiri, perspective şi experienţe care cu siguranţă au inspirat pe cei mai mulţi dintre cei prezenţi.

Am întâlnit şi reprezentanţi ai diferitelor companii care au venit să vândă sau să strângă cărţi de vizită pe care ulterior le vor folosi pentru a-şi vinde sau promova produsele prin diferite metode. Am văzut tineri antreprenori care încercau să-şi promoveze ideile şi să găsească noi posibili clienţi sau parteneri. O altă categorie distinctă de participanţi a fost cea a angajaţilor care au fost trimişi de către companie pentru a participa la diferite sesiuni de training fără a înţelege exact ce se aşteaptă de la ei prin această participare. Oricare ar fi fost ipostaza din care fiecare a participat la acest eveniment, sunt singur că marea majoritate s-au întors mai motivaţi sau măcar cu o soluţie sau o idee nouă în buzunar.

Aş aprecia, fără a nominaliza pe nimeni, calitatea participării atât la nivelul speaker-ilor evenimentului cât şi al participanţilor care a fost mult peste evenimentul anterior susţinul la Iaşi în urmă cu doi ani. Acest lucru, pe lângă meritul organizatorilor de a atrage speakeri relevanţi, este un semnal important pentru mediul de Iaşi şi din Moldova. Înseamnă că mediul de afaceri local începe să aprecieze astfel de evenimente, înseamnă că firmele naţionale care au sponsorizat acţiunea au interese în această zonă şi nu în ultimul rând că antreprenorii şi managerii din Moldova încearcă să îşi crească gradul de profesionalism prin participarea la astfel de evenimente. Ce mi-a plăcut cel mai mult a fost că, în jurul evenimentului, la toate cafenelele şi în spaţiile de întâlnire informale, am văzut pe toată perioada de desfăşurare grupuri de participanţi care făceau întâlniri de afaceri individuale. Dacă măcar câteva din aceste întâlniri vor genera afaceri sau oportunităţi reale în zona Moldovei înseamnă că evenimentul şi-a atins scopul. Aşa că mi-aş dori să văd cât mai multe astfel de evenimente la Iaşi şi în Moldova ca un prim semn al profesionalizării mediului nostru de afaceri.

**Din seria articolelor publicate bilunar în  Ziarul de Iași, scris de Dan Schipor, Managing Partner – Daris – your management partner.  Articol apărut la data de 06.10.2014.