10 întrebări pentru 2014

Marketerii se confruntă în prezent cu mult mai multe canale de comunicare cu clienții, clienți care au cereri şi așteptări tot mai mari. Totodata, a crescut complexitatea şi viteza execuției în marketing, oportunitățile de comunicare sunt abundente iar lista poate continua. Trăim vremuri de o complexitate în creştere, când este dificil să știi dacă ai luat decizia corectă din punct de vedere al marketing-ului.

Pentru a veni în ajutorul managerilor de marketing şi a echipelor pe care le coordoneaza, am pregatit un checklist cu 10 întrebări la care iti recomand să răspunzi pe masură ce înaintăm în 2014.

În spatele acestei liste de intrebări este recunoașterea faptului că disciplina în marketing este mai importantă ca niciodată, dar, în același timp, marketing-ul trebuie să fie îndeajuns de flexibil încât să fie deschis la realitațile contemporane.

1. Cum creşti afacerea?

Vinzi mai mult mai multor oameni?
Cauti noi consumatori pentru brand-ul tău?
Cauti să-ți îmbunătăţeşti profitul?

2. Cu cine vorbeşti?

Ce ştii despre cei cărora le vinzi produsele şi serviciile tale?
Vinzi tuturor sau unui segment demographic clar stabilit?
Ai o cunoaştere profundă a consumatorului căruia te adresezi?

3. Cine este competiţia?

Te uiţi la competitorii potriviţi?
Sunt competitorii tăi într-o altă categorie?
Poate fi competiţia ta un comportament al consumatorului?

4. Care este scopul existenţei brand-ului tău?

Care este menirea lui dincolo de a face profit?
Ce face pentru a îmbunătăţi vietile consumatorilor?
Cum exprimi acest lucru în execuţie?

5. Este aliniat scopul brand-ului cu cultura în care trăieşte?

Ce observi în jurul tău și crezi că este relevant brand-ului?
Care este perspectiva ta legat de asta?
Vrei să creezi tendinţe sau să le urmezi?

6. Ai un plan?

Ai o strategie care să te ghideze?
Îţi spune ce ar trebui să facă brand-ul tău?
Explică clar rolurile și responsabilităţile echipelor interne și externe?

7. Cum măsori succesul?

Ce măsori?
Ştii ce contează?
Cum utilizezi informaţiile dobândite pentru a îmbunătăţii rezultatele?

8. Cum priveşti online-ul?

Este integrat în strategie?
Brand-ul tău îşi doreşte să fie util consumatorului în online?

9. Unde se regăseşte crearea de conţinut?

Produci conţinut dincolo de publicitate?
Ai o strategie de conţinut?
Ai mijloacele pentru a produce conţinut relevant?

10. Echipa ta trăieşte într-o cultură a învăţării?

Ai un plan prin care să înveţi din eforturile tale?
Învăţămintele acumulate de organizație sunt comunicate în mod coerent întregii echipe?

 Câteodată la cele mai simple întrebări este cel mai dificil de raspuns. Îți recomand să printezi acest checklist și să-l afișezi la vedere, astfel încât, atunci când ai nevoie, să ştii să pui întrebările potrivite.

Autor: Claudiu Florea